vilagie
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:48, 22 Mar 2006 Temat postu: Sfinks zadajacy pytania |
|
|
Wiec prezentuje wam sfinksa, jest to npc ktory zadaje zagatki i gdy przejdziemy przez caly test teleporuje nas w wybrane miejsce, gdy juz przejdziemy caly test za kazdym kolejnym razem mozemy zostac teleportowani, wystarczy powiedziec odpowiedz na ostatniem pytanie ale gdy ktos nie przeszedl jeszcze testu i udzieli odpowiedz na ostatnie pytanie sfinks mu jej nie uzna . Wchodzmy do folderu data/npc dodajemy plik Sfinks.xml a w nim:
Kod:
<?xml version="1.0"?>
<npc name="Sfinks" script="data/npc/scripts/pytania.lua" access="3" lookdir="1">
<health now="1" max="1"/>
<look type="41" head="20" body="30" legs="40" feet="50" corpse="4005"/>
</npc>Potem w data/npc/scripts tworzymy plik o nazwie pytania.lua i wklejamy:
Kod:
-- Sfinks by Nilan
focus = 0
talk_start = 0
target = 0
following = false
attacking = false
function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)
end
function onCreatureAppear(creature)
end
function onCreatureDisappear(cid, pos)
if focus == cid then
selfSay('GRATULACJE UKONCZYLES TEST! NASTEPNYM RAZEM WYSTARCZY ZE POWIESZ MI ODPOWIEDZ NA OSTATNIE PYTANIE A ZNOW TELEPORTUJE CIE!')
focus = 0
talk_start = 0
end
end
function onCreatureTurn(creature)
end
function msgcontains(txt, str)
return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
end
function onCreatureSay(cid, type, msg)
msg = string.lower(msg)
if ((string.find(msg, '(%a*)hi(%a*)')) and (focus == 0)) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Witaj, ' .. creatureGetName(cid) .. '! Jezeli odpowiesz na moje pytania przeniose cie do wslanialego miejsca! Powiedz tylko "zadanie".')
focus = cid
talk_start = os.clock()
end
if string.find(msg, '(%a*)hi(%a*)') and (focus ~= cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Grrrr, ' .. creatureGetName(cid) .. ' mie widzisz ze rozmawiam?')
end
if msgcontains(msg, 'zadanie') and focus == cid then
selfSay('Pytanie1')
talk_start = os.clock()
end
if msgcontains(msg, 'odpowiedz1') and focus == cid then
talk_start = os.clock()
setPlayerStorageValue(cid,1000,1)
selfSay('Brawo dobrze! Nastepne pytanie brzmi.')
selfSay('Pytanie2')
end
if msgcontains(msg, 'odpowiedz2') and focus == cid then
talk_start = os.clock()
queststatus = getPlayerStorageValue(cid,1000)
if queststatus == -1 then
selfSay('Pierw odpowiedz na poprzednie pytanie.')
else
selfSay('Pytanie 3.')
setPlayerStorageValue(cid,1001,1)
end
end
if msgcontains(msg, 'odpowiedz3') and focus == cid then
talk_start = os.clock()
queststatus = getPlayerStorageValue(cid,1001)
if queststatus == -1 then
selfSay('Pierw odpowiedz na poprzednie pytanie.')
else
selfSay('/send ' .. creatureGetName(cid) .. ', 215 200 7')
selfSay('Zapamnietaj ta odpowiedz bym mogl cie teleportowac odrazu innym razem!')
setPlayerStorageValue(cid,1002,1)
end
end
if string.find(msg, '(%a*)bye(%a*)') and focus == cid and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Nara sprobuj potem!')
focus = 0
talk_start = 0
end
end
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end
function onThink()
if (os.clock() - talk_start) > 30 then
if focus > 0 then
selfSay('Nie bede wiecej czekał, sprobuj jeszcze raz!')
end
focus = 0
end
if focus ~= 0 then
if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
selfSay('Sprobuj potem!')
focus = 0
end
end
end
pytanie1, pytanie2, pytanie3 - wtych miejscach wpisujemy wlasne pytania
odpowiedz1, odpowiedz2, odpowiedz3 - tutaj wpisujemy wlasna odpowiedz
Chyba kazdy rozumie ze odpowiedz1 to odpowiedz do pytania1 a odpowiedz2 do pytania2 itd. DO npc trzeba powiedziec hi a potem zadanie.
@edit:
Zapomnialem dodac ze w:
selfSay('/send ' .. creatureGetName(cid) .. ', 215 200 7')
Zamiast 215 pozycje X
Zamiast 200 pozycje Y
Zamiast 7 pozycje Z
Post został pochwalony 0 razy
|
|